Zapotrzebowanie na „wielką nogę’ Mięśnia ud

 Jeżeli chodzi o mięśnie ud, to największe wrażenie robią głowy obszerne przyśrodkowe mięśni czworogłowych. Niestety, o ile wszystkie inne głowy mięśni czworogłowych ud można rozwinąć stosunkowo łatwo, to głowy obszerne przyśrodkowe wydają się być najbardziej odporne na ćwiczenia. Najlepszą rzeczą, którą w tej sytuacji można zrobić, jest dobór odpowiednich ćwiczeń.

Doświadczeni trenerzy zalecają Wypychanie ciężaru nogami na suwnicy skośnej lub pionowej, konieczne jest rozpoczynanie treningu właśnie od tego ćwiczenia. Wykonujemy je w 4 seriach do załamania ruchu, z tym, że orientacyjna liczba powtórzeń w serii powinna sięgać 12-15. Zaraz po wykonaniu takiej serii redukujemy ciężar suwnicy o 40 kg i kontynuujemy ćwiczenie ponownie do załamania ruchu. Kolejne ćwiczenie to prostowanie nóg siedząc wykonywane na maszynie do ćwiczenia mięśni czworogłowych ud. Wykonujemy 3 serie, każdą do załamania ruchu. Ostatnie ćwiczenie to syzyfki (bez obciążenia] do załamania ruchu. Wykonujemy 2, serie. Na zakończenie treningu powinniśmy zrobić 3 serie przysiadów (8-10 powtórzeń  sztangą trzymaną na klatce piersiowej.