Więcej kalorii

O przybraniu na masie ciała nie ma mowy, jeśli nie doprowadzimy do dodatniego bilansu energetycznego. Oznacza to, że musimy dostarczać naszemu organizmowi większych ilości kalorii niż zużywa na podstawowe procesy życiowe i aktywność fizyczną. Wartość energetyczna diety powinna być ustalona indywidualnie - w sposób uproszczony przyjmuje się 40 -50 kcal/kg docelowej masy ciała. Jeśli więc ważymy 65 kg, a chcemy dojść do 80 kg, to kaloryczność naszej codziennej diety będzie wynosić 3200 -4000 kcal. Większe ilości kalorii nie są wskazane z dwóch powodów. Po pierwsze ze względu na „możliwości przerobowe" naszego żołądka [nadmiar pokarmu go obciąża], a po drugie - proces przybierania na masie powinien zachodzić powoli.

Nie zależy nam na tym, aby tyć, tylko żeby wzmocnić ciało, ukształtować mięśnie i osiągnąć zdrową, odpowiednią dla naszego wzrostu wagę. Jest to proces stopniowy, na który musimy dać sobie odpowiednio dużo czasu. Jeśli będziemy szybko przybierać na masie, to tym większa jest szansa, że zamiast mięśni wyhodujemy sobie sadło. Odkładanie się pewnych ilości tkanki tłuszczowej może być nieuniknione, ale oczywiste jest, że ten proces chcemy zminimalizować.

Spis treści
 Jak skutecznie przytyć przy niedowadze. Na siłowni
Jak obliczyć BMI?
Regularność i częstotliwość
Więcej kalorii
Profil makroskładników
Odżywki i suplementy
Oprócz diety...