Trening na pośladki. Ćwiczenia na mięśnia dupy

Czy zastanawialiście się kiedyś, które z mięśni mają największą masę u przeciętnie zbudowanego człowieka? Najszersze grzbietu? Czworogłowe ud? Piersiowe? Nic podobnego, otóż największymi mięśniami u statystycznego Kowalskiego są gluteus maximus, inaczej mięśnie pośladkowe wielkie - czyli, po prostu... tyłek. Zaskakujące? A jednak prawdziwe.

Odpowiedzmy sobie teraz na pytanie, kto z nas, kulturystów, wykonuje regularnie ćwiczenia mające na celu rozwój mięśni pośladkowych? Mało kto podniesie w tym momencie rękę do góry. Dochodzimy więc do sytuacji paradoksalnej - ogromna większość osób uprawiających dyscyplinę sportu, której zadaniem jest równomierny rozwój mięśni całego ciała, „olewa" największy z jej elementów. Panowie, to wielki błąd - odpowiednio wytrenowane pośladki przydają się nie tylko podczas treningów. Jak wykazują wszystkie ankiety, to właśnie na tę część męskiej sylwetki zwraca w pierwszym rzędzie uwagę większość kobiet, podświadomie tak su ją c wygląd nowo poznanego faceta. Tak więc jędrny tyłek [nie zapominając oczywiście o dowcipie, inteligencji i głębi charakteru) może stanowić jeden z naszych atutów towarzyskich. Natomiast co do Czytelniczek [przepraszam za kolejność, ale ogromną większość odbiorców tego pisma stanowią jednak Panowie, od nich więc zacząłem], to chyba żadnej z nich nie trzeba przekonywać, że seksowna kobieca pupa może zawrócić w głowie każdemu mężczyźnie [w końcu, jak śpiewał Big Cyc „Facet to Świnia..."). Dobrze wytrenowane pośladki mają również ogromne znaczenie dla naszej ogólnej sprawności. Oprócz mięśni pośladkowych wielkich tworzą je również mięśnie pośladkowe średnie oraz mięśnie pośladkowe mniejsze, jednak, pod względem wielkości, są całkowicie zdominowane przez te pierwsze. Pod względem kinezjologicznym odpowiadają one za utrzymanie naszej sylwetki w pionie, w tym stabilizacji kolan podczas stania, biorą również udział w odwodzeniu kończyn dolnych, czyli po prostu nóg. Dlatego też, chcąc je należycie rozwinąć, należy skupić się na ćwiczeniach polegających na wykonywaniu takich właśnie ruchów. Poniżej postaram się przedstawić pokrótce najważniejsze z nich.

Spis treści
Trening na pośladki. Ćwiczenia na mięśnia dupy
Martwy ciąg na prostych nogach
Skłony ze sztangą
Głębokie przysiady ze sztangą
Przysiady na hack-maszynie
Wypychanie ciężaru na suwnicy skośnej
 Wykroki w bok
Jak często ćwiczyć?