Trądzik kulturystyczny

To bez wątpienia niekwestionowany lider na liście najpopularniejszych schorzeń posterydowych. W wypadku nadwrażliwości skóry na androgeny, co zdarza się praktycznie u każdego nastolatka oraz wielu osób po 20. roku życia, leki sterydowe mogą wywołać w obrębie gruczołów łojowych prawdziwy wstrząs i doprowadzić do rozwoju niezwykle ciężkiego w objawach i leczeniu tzw. trądziku toksycznego. Przy nadmiernym wzroście testosteronu we krwi, w organizmie nasila się proces produkcji DHT, który w sposób niezwykle agresywny pobudza skórne gruczoły do produkcji łoju.

Silnie pobudzone gruczoły łojowe wytwarzają tak ogromną ilość tłustej emulsji, że przewody odprowadzające nie nadążają z jej transportem na powierzchnie skóry. W efekcie, łój zaczyna wypychać gruczoły oraz zalegać w cienkich kanalikach wyprowadzających. Wywołuje to silny stan zapalny skóry, sprzyjający rozwojowi bakterii, drożdży i roztoczy.

Najczęstszym miejscem występowania ognisk trądzikowych jest twarz, chociaż uciążliwe objawy mogą pojawiać się również na karku, klatce piersiowej, górnej części pleców i ramion. Przyjmowanie leków sterydowych, szczególnie u osób podatnych na zmiany skórne, może zakończyć się bardzo ciężką i uciążliwą postacią trą dziku, którego leczenie może trwać nawet kilkanaście lat.

Spis treści
Skutki uboczne podczas zażywania sterydów / koksu.
Impotencja i bezpłodność
Ginekomastia posterydowa
Problemy z prostatą
Trądzik kulturystyczny
Choroby wątroby
Wściekłość sterydowa