Stretching ochroną przed kontuzjami

Warto mieć świadomość tego, że kontuzja (nadwerężenie mięśni lub ścięgien), jaka zdarza się podczas wyciskania ciężaru, w trakcie przysiadu, czy innego ćwiczenia, niemal z reguły powstaje w negatywnej (ekscentrycznej) fazie ruchu. Ponieważ tematycznie „jesteśmy przy przysiadach", więc zwróćmy uwagę na to, że pierwszy sygnał bólu w trakcie przysiadu otrzymujemy nie wtedy, gdy wstajemy ze sztangą, ale gdy schodzimy z nią w dół. Już wtedy powinniśmy albo zrzucić sztangę z pleców, albo szybko położyć udzi w leżeniu przodem na ławce maszyny (zdjęcie wyżej), a drugim martwy ciąg na prostych nogach. W pierwszym wypadku niezbędny jest partner, który pomaga unosić podudzia w trakcie ćwiczenia z ciężarem ponad nasze możliwości, aby ćwiczący mógł następnie stawiać aktywny opór temu ciężarowi podczas opuszczania podudzi. Przy martwym ciągu partner nie jest potrzebny, natomiast sam ćwiczący - już po przyzwyczajeniu się do unoszenia ciężaru z poziomu, na którym ustawione są stopy - powinien w miarę postępów podwyższać podstawkę pod nogi, co w y musi głębszy skłon, a jednocześnie mocniejsze naprężanie mięśni dwugłowych ud oraz mięśni przywodzicieli.

Spis treści
 Ćwiczenia na mięśnia nóg
Korzystne zmęczenie nóg
Prawidlowa postawa ma znaczenie
Wypychanie nogami platformy suwnicy skośnej
Stretching ochroną przed kontuzjami
Nie wolno zapominać o rozciąganiu mięśni łydek