Regularność i częstotliwość

Na początku musimy krytycznie przyjrzeć się swojej diecie. Czy faktycznie jemy tak dużo, jak nam się wydaje? To ważne pytanie, szczególnie w wypadku osób, które są bardzo aktywne, nie przywiązują dużej uwagi do jedzenia i jedzą nieregularnie. Mogło być tak, że wprawdzie w sobotę trafiły się trzy obiady, w ciągu tygodnia jakaś pizza i czekoladki, ale poza tym było marnie - zazwyczaj podstawę menu stanowiły przypadkowe przekąski, które były zjadane w biegu, gdy dopominał się tego pusty żołądek.

Jeśli nieregularność posiłków jest naszą słabą stroną, to trzeba coś z tym zrobić. Nie musimy jeść z zegarkiem w ręku, ale warto zadbać o to, by jadać w miarę w stałych odstępach czasu, to jest co 2-3 godziny. Posiłków powinno być minimum 5, optymalnie 6-7. Trzy posiłki powinny być bardziej obfite [posiłki główne], w tym przynajmniej jeden z nich gotowany, spożywany na ciepło. Ponadto zaleca się jedzenie drugiej kolacji. Aby nie obciążać na noc żołądka, powinno to być coś niewielkiego i lekkostrawnego, np. serek wiejski lub jogurt z owocami.

Spis treści
 Jak skutecznie przytyć przy niedowadze. Na siłowni
Jak obliczyć BMI?
Regularność i częstotliwość
Więcej kalorii
Profil makroskładników
Odżywki i suplementy
Oprócz diety...