Program treningowy na PŁASKI BRZUCH

Ile razy marzyłaś o idealnie dopasowanej sukience? Zamykasz oczy i oczami wyobraźni widzisz: czerwona, przylegająca jak druga skóra, opinająca twoje ciało, podkreślająca talię osy i płaski brzuch... Otwierasz oczy i... niestety... zamiast płaskiego brzucha, sterczy „wałek” albo wystaje „rulon”, albo, co gorsze, koleżanka gratuluje ci ciąży. Myślisz,że nic już nie da się zrobić? Próbowałaś tyle razy a efektów i tak nie ma. Nie poddawaj się, może po prostu źle ćwiczyłaś?

Bardzo częstym błędem jest „katowanie" brzucha ogromna liczbą powtórzeń i zupełnie nie trzymanie się prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń.

Mięśnie brzucha są jednymi z najważniejszych mięśni dla człowieka, gdyż między innymi pomagają utrzymać ciało w pozycji pionowej. Są „podpórką" dla kręgosłupa. Chronią również nasze organy wewnętrzne.

Mięśnie brzucha składają się z mięśni prostych oraz mięśni skośnych wewnętrznych i zewnętrznych. Nie trzeba znać ich dokładnie, ale warto wiedzieć o ich istnieniu, gdyż ćwicząc świadomie osiągniesz dużo lepsze efekty. U osób ćwiczących bardzo intensywnie lub wyczynowo dobrze rozwinięte mięśnie proste brzucha uwidaczniają się w postaci sześciu segmentów powyżej oraz prostego pasa poniżej pępka. Stąd potoczna nazwa tych mięśni brzmi „six pack" lub „kaloryfer". Widoczne to jest głównie u mężczyzn, a to za sprawą treningów siłowych na te mięśnie.

Ale czy naprawdę chcesz mieć „kaloryfer" lub „six pack"? Czy może po prostu wystarczy ci płaski zgrabny brzuszek i smukła talia. Bo to są dwa różne cele i dwa różne sposoby treningów, choć na tą samą partię mięśni. Najważniejsza rzeczą, o której należy pamiętać, to że pojedyncze ćwiczenia na brzuch nie zlikwidują fałdek wokół niego. Bo to co wystaje, to nie jest brak mięśnia, ale tłuszcz, który zgromadził się pod wpływem złej diety, braku ruchu lub innych długotrwałych zaniedbań ciała. Spalanie tłuszczu w wybranej części ciała jest fizjo logicznie niemożliwe. Od czegoś jednak trzeba zacząć.

Spis treści
Program treningowy na PŁASKI BRZUCH
PROGRAM TRENINGOWY NR 1
PLAN TRENINGOWY - BODY BALL / FIT BALL. Ćwiczenia z piłką