Omega-3 Czy brać i ile brać?

Rozwój informatyki przyczynił się do rozpropagowania wiedzy o znaczeniu prawidłowego żywienia w kontekście zdrowia człowieka. Dzięki temu mamy możliwość zapoznania się z wynikami badań nad dziesiątkami czy raczej setkami substancji, obecnych zarówno w tradycyjnych produktach spożywczych, jak i tych, pochodzących z egzotycznych krajów oraz w roślinach „leczniczych" z całego świata.

Przemysł przetwórczy, dysponujący najnowocześniejszymi technologiami, jest w stanie zapewnić producentom nowe surowce, charakteryzujące się niezwykle dobroczynnymi dla zdrowia właściwościami. W ten sposób powstają produkty spożywcze nowej generacji, nazywane funkcyjnymi [functional foods].

 Z badań, prowadzonych na potrzeby nauk medycznych i przemysłu spożywczego, jednoznacznie wynika, że skład codziennej diety jest kwestią niezwykle istotną. To, co jecie oraz w jakich ilościach, decyduje o waszym zdrowiu, a także o wieku, jakiego dożyjecie - czasami nawet wbrew niekorzystnym predyspozycjom genetycznym. Okazuje się, że niektóre składniki produktów naturalnych, mające właściwości ochronne, we współczesnym pożywieniu prawie w ogóle nie występują, przy czym wiele innych, najczęściej tych sztucznego pochodzenia, jest w nim obecnych w nadmiarze.

Spis treści
Omega-3 Czy brać i ile brać?
Co naprawdę nas zabija?
Nienasycone kwasy tłuszczów
Jakie tłuszcze jeść?
Co w takim razie jeść?
Masło zamiast margaryny