Odżywki i suplementy

Stosowanie wysokokalorycznej diety może być uciążliwe. Nie zawsze mamy czas na przygotowywanie posiłków, poza tymi przewód pokarmowy może się „buntować" przed trawieniem dużych ilości pokarmów. Dlatego dobrym pomysłem jest włączenie do diety gainerów - odżywek węglowodanowo-białkowych, które są proste w stosowaniu i lekkostrawne. Gainery świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie diety, wspomagają procesy odnowy biologicznej i budowy masy mięśniowej. Ich skład jest tak dobrany, aby można było je stosować jako dodatkowy, pełnowartościowy, dobrze zbilansowany posiłek.

Należy jednak pamiętać, że nie można traktować gainerów jako substytutu urozmaiconej diety - to ma być jedynie dodatek, który spożywamy nie zamiast, ale oprócz podstawowych posiłków.

Osoby, które chcą zwiększyć masę swojego ciała mogą wprowadzić do swojej diety również tłuszcze MCT [Medium Chain Triglicerydes - triglicerydy średnio łańcuchowe], które charakteryzują się bardzo łatwą wchłanialnością , ponadto wzmagają przemiany anaboliczne. Ich głównym źródłem jest olej kokosowy i to on stanowi bazę stosowanych w formie suplementów olejów MCT. Jeśli zdecydujemy się na wzbogacenie nim naszej diety, to powinniśmy mieć na uwadze fakt, że przy zwiększonym spożyciu tłuszczów MCT może się zwiększyć zapotrzebowanie na L-karnitynę.

Spis treści
 Jak skutecznie przytyć przy niedowadze. Na siłowni
Jak obliczyć BMI?
Regularność i częstotliwość
Więcej kalorii
Profil makroskładników
Odżywki i suplementy
Oprócz diety...