Masło zamiast margaryny

Niekorzystnie jest spożywać wyłącznie tłuszcze zwierzęce lub na odwrót - tylko tłuszcze roślinne. Nie trzeba rezygnować z masła. Szkodliwa w tłuszczach jest przede wszystkim ich przemysłowa a następnie „kuchenna" obróbka. Dlatego też największe problemy pojawiają się w wyniku spożywania sztucznych tłuszczów. Z jednej strony są nimi tak zwane utwardzane oleje roślinne [margaryny oraz „tłuszcze spożywcze"], z drugiej - syntetyczne zastępniki tłuszczu, stosowane w produktach, które według niektórych specjalistów mają wychodzić naprzeciw rosnącemu występowaniu otyłości.

 Jak to bywa w życiu, w praktyce sprawa wygląda zupełnie inaczej. Społeczeństwo ulega bowiem celowym zaleceniom przemysłu spożywczego, który za nic ma odkrycia naukowe i działa przede wszystkim we własnym interesie. Dzięki temu spożywacie margaryny i ogromne ilości utwardzanych tłuszczów, nie zdając sobie nawet często z tego sprawy [na przykład pod postacią tradycyjnych czy domowych ciast lub innych rodzajów słodyczy, jakimi są przeróżne herbatniki lub batony musli].

 Rozwiązaniem nie jest zastąpienie masła margaryną czy mięsa warzywami - tylko dlatego, że te nie zawierają żadnych tłuszczów czy cholesterolu. Również zastępowanie tłuszczów pochodzenia zwierzęcego olejami roślinnymi [co polecają niektórzy specjaliści] nie jest odpowiednim wyjściem z sytuacji.

Spis treści
Omega-3 Czy brać i ile brać?
Co naprawdę nas zabija?
Nienasycone kwasy tłuszczów
Jakie tłuszcze jeść?
Co w takim razie jeść?
Masło zamiast margaryny