Martwy ciąg na prostych nogach

Jednym z podstawowych ćwiczeń rozwijających mięśnie pośladkowe jest martwy ciąg wykonywany przy nieznacznie ugiętych nogach. Kładziemy sztangę przed sobą i stajemy tuż za nią w rozkroku odpowiadającym szerokości ramion. Chwytamy sztangę w dłonie [obie dłonie trzymają gryf sztangi nachwytem lub chwytem klamrowym, tzn. jedna dłoń nachwytem, zaś druga podchwytem) i unosząc tułów w górę, unosimy sztangę, zachowując przy tym naturalną krzywiznę kręgosłupa. Gdy już dojdziemy do pozycji najwyższej, zmieniamy kierunek ruchu i opuszczamy sztangę - ruch powinien odbywać się wyłącznie w stawach biodrowych. Ruch opuszczania kontynuujemy dotąd, aż nasz tułów będzie równoległy do podłogi. W takiej pozycji wytrzymujemy 2 lub 3 sekundy, po czym powoli unosimy plecy. Często popełnianym w tym ćwiczeniu błędem jest nadmierne angażowanie mięśni dolnej części pleców - należy tego unikać, starając się, aby większość pracy wykonały mięśnie pośladkowe.

Spis treści
Trening na pośladki. Ćwiczenia na mięśnia dupy
Martwy ciąg na prostych nogach
Skłony ze sztangą
Głębokie przysiady ze sztangą
Przysiady na hack-maszynie
Wypychanie ciężaru na suwnicy skośnej
 Wykroki w bok
Jak często ćwiczyć?