Korzystne zmęczenie nóg

Po wykonaniu kilku serii przysiadów ze sztangą z ciężarem pozwalającym zrobić 6-8 powtórzeń w serii, zaleca się zwiększyć ciężar sztangi o 20-30% i wykonać jeszcze kilka krótkich serii (3 lub 4) półprzysiadów, w trakcie których podczas schodzenia ze sztangą w dół nie należy przekraczać punktu krytycznego. Na ogół każdy orientuje się, do jakiego momentu może obniżyć tułów, jednak aby później nie mieć problemów z samodzielnym wstawaniem, warto poprosić kolegów o asekurację. Trening mięśni nóg będzie miał większą wartość, gdy przysiady zostaną poprzedzone kilkoma seriami prostowania nóg siedząc (maszyna). Serie prostowania nóg powinno się robić na dużym obciążeniu i kontynuować je aż do wyczerpania mięśniowego. Taka kolejność ćwiczeń sprawia, że zmęczone powyższym prostowaniem nóg mięśnie czworogłowe ud lepiej zareagują na przysiady - będą bardziej podatne na rozwój niż wtedy, gdy przysiady wykonywalibyśmy w pierwszej kolejności.



Spis treści
 Ćwiczenia na mięśnia nóg
Korzystne zmęczenie nóg
Prawidlowa postawa ma znaczenie
Wypychanie nogami platformy suwnicy skośnej
Stretching ochroną przed kontuzjami
Nie wolno zapominać o rozciąganiu mięśni łydek