Ćwiczenia na mięśnia nóg

Nasze mięśnie można podzielić na 2 grupy: mięśnie górnej połowy ciała i mięśnie dolnej połowy ciała. Tak już jest, że te pierwsze ćwiczymy o wiele chętniej niż te drugie. Składa się na to wiele przyczyn, ale najczęstsze to takie, że mięśnie górnej połowy ciała o wiele bardziej rzucają się w oczy niż mięśnie dolnej połowy ciała oraz trening mięśni dolnej połowy ciała jest o wiele cięższy niż trening mięśni górnej połowy ciała. Kulturystyka polega jednak na równomiernym rozwoju wszystkich mięśni i z tego powodu przedstawiam kilka wskazówek dla tych wszystkich, którzy zaniedbali rozwój mięśni nóg i chcieliby to nadrobić.

Znaczenie ustawienia stóp

Wyprosty nóg siedząc (maszyna) należą do ćwiczeń bardzo chętnie wykonywanych przez wielu uczestników zajęć kulturystycznych. Specjaliści polecają je nawet jako rodzaj wstępnej rozgrzewki przed przysiadami ze sztangą. Zanim zaczniemy wykonywać to ćwiczenie warto wiedzieć, że nie wystarczy włożyć stopy pod blokujący wałek ruchomego ramienia maszyny i zaraz potem unieść ciężar przez prostowanie nóg w kolanach - stopy trzeba jeszcze odpowiednio ustawić, aby mieć z tego ustawienia konkretną korzyść. Są trzy warianty ustawienia stóp: palcami mocno do wewnątrz, palcami mocno na zewnątrz oraz palcami na wprost siebie. Gdy stopy ustawiamy palcami mocno do wewnątrz to bardzo intensywnie będą pracowały mięśnie obszerne boczne proste i pośrednie, gdy stopy ustawimy palcami mocno na zewnątrz to bardzo intensywnie będą pracowały mięśnie proste, obszerne przyśrodkowe i obszerne pośrednie, natomiast gdy stopy ustawimy palcami na wprost to wszystkie mięśnie wchodzące w skład mięśni czworogłowych ud będą pracowały bardzo intensywnie.

Spis treści
 Ćwiczenia na mięśnia nóg
Korzystne zmęczenie nóg
Prawidlowa postawa ma znaczenie
Wypychanie nogami platformy suwnicy skośnej
Stretching ochroną przed kontuzjami
Nie wolno zapominać o rozciąganiu mięśni łydek