Brak postępów a przetrenowanie

Od razu zaznaczam, że ten artykuł adresowany jest tylko do kulturystów średniozaawansowanych i zaawansowanych. Jeśli brak postępów treningowych dotyczy kulturysty początkującego, jest to zazwyczaj wynikiem podstawowych błędów w treningach lub diecie i każdy średnio wykwalifikowany instruktor z łatwością błędy te skoryguje. Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w wypadku bardziej zaawansowanych kulturystów. Ćwiczą oni zwykle po kilka lub kilkanaście lat. Rozwijają swoje mięśnie, raz wolniej, raz szybciej, aż przychodzi taki moment, w którym mięśnie przestają się rozwijać. Co wtedy robić? Jak ponownie uruchomić proces rozwoju mięśni?

Sprawa nie jest taka prosta. Ponowne uruchomienie procesu rozwoju mięśni należy zacząć od zastanowienia się, jakie były przyczyny jego zatrzymania. Jeżeli przyczyny te uda nam się określić i zastosujemy właściwe środki, to nasze mięśnie ponownie zaczną się rozwijać. Wyjątek od tego stanowi tylko taka sytuacja, w której doszliśmy już do kresu możliwości rozwoju naszych mięśni.

Spis treści 
Brak postępów a przetrenowanie
Przetrenowanie
Niedostateczny wypoczynek
Progi przetrenowania
Jak sobie radzić z kortyzolem?
Przeciwdziałanie