Alternatywna technika wyciskania

Podczas wyciskania sztangi w leżeniu sztanga bywa prowadzona na dwa sposoby: po linii prostej w górę lub z niewielkim przesunięciem w kierunku głowy. Ci wszyscy, którzy mają silne tricepsy, wyciskają sztangę po linii prostej, natomiast przesunięcie sztangi robią dla odmiany kulturyści o silnych mięśniach naramiennych.

Jest to wskazówka dla osób, które chcą dopracować mięśnie naramienne, Wyciskanie z wyższej pozycji na klatce, a także wyciskanie z przesunięciem gryfu w kierunku głowy sprawia, że możemy liczyć na rozwój mięśni naramiennych. Stosowanie tego rodzaju techniki powinni również wziąć pod uwagę zawodnicy, którzy w trakcie wyciskania sztangi potrafią przepchnąć sztangę przez punkt krytyczny znajdujący się w połowie ruchu wyciskania, ale nie mogą ukończyć tego ruchu, bo tricepsy już nie dają rady, a mięśnie naramienne są zbyt słabe, Aby je wzmocnić, trzeba wykonywać ruchy prowadzenia sztangi bliżej głowy, najlepiej z asekuracją,


Spis treści
Funkcjonalność różnych włókien
Serie o wysokiej liczbie powtórzeń
Alternatywna technika wyciskania
Wyciskanie do zmęczenia
Obowiązkowa sztuka oddychania
Czas na korzystne zmiany
Ćwiczenia „modne”, ale czy wystarczające?