Rozgrzewka

Bardzo istotnym elementem przed rozpoczęciem każdego wysiłku fizycznego jest
rozgrzewka. Pozwoli ona na harmonijne rozluźnienie zesztywniałych mięśni oraz stawów,
poprawi krążenie i umożliwi odpowiednią koncentrację. Poprawnie przeprowadzona
rozgrzewka powinna objąć przede wszystkim rozciągnięcie poszczególnej grupy mięśniowej
jak również przygotowanie stawów do pracy. Pominięcie tego ważnego elementu, może
prowadzić do kontuzji, której rezultaty mogą odbić się na całym późniejszym życiu. Wielu
zaawansowanych kulturystów, nie wkładając serca w ten element treningowy, pożegnało się z
karierą. A czy warto narażać swoją świetlistą przyszłość na "zagładę" poprzez odstąpienie od
kilkuminutowej rozgrzewki? Odpowiedź jest prosta i nie wymaga komentarza.
Każda dobrze przeprowadzona rozgrzewka powinna zawierać takie ćwiczenia jak:
- krążenia ramion (w przód, w tył, na boki);
- tworzenie okrągłych ruchów kręgów szyjnych;
- splatanie dłoni i naprzemienne ruchy w lewo i prawo w celu rozluźnienia kości
nadgarstków;
- przysiady, skłony oraz podskoki również w dużej mierze pomagają rozluźnić
zesztywniałe stawy i kości;
- praca z lekkim ciężarem w zależności od ćwiczenia na daną partię.
Oczywiście w zależności od ćwiczeń na daną grupę mięśniową należy włożyć większy
wkład w rozgrzewkę danej partii. Obowiązkowe jest rozciągnięcie mięśni, które zostaną
narażone na wysiłek fizyczny, jak również najbliższe stawy. Mile widziane jest przed każdym
treningiem rozgrzać się za pomocą rowerka treningowego. Kilka minut w zupełności
wystarczy, aby polepszyć krążenie. Poprawa samopoczucia, witalności oraz kondycji tylko i
wyłącznie może wpłynąć na nasze późniejsze sukcesy.

 Mecze na żywo