Podstawy diety

Dieta jest podstawowym czynnikiem wpływającym na uzyskanie wymarzonej
sylwetki ciała. Zarówno dla budujących masę, jak chcących rzeźbić się i zrzucać tkankę
tłuszczową! Można powiedzieć, że szacunkowo jest to 60% całości (30% trening, 10%
regeneracja). Oznacza to, że spożywanie właściwych produktów o właściwych porach, daje
60% sukcesu! Pożywienie składa się z kilku składników: białek, węglowodanów, tłuszczy,
minerałów, witamin oraz wody. Sukcesem jest połączenie ich w odpowiednich proporcjach,
gdyż każde ma odmienną funkcje. Rozróżniamy także kilka rodzajów tych składników,
dlatego sprawa w dobieraniu potraw się komplikuje! Inne białko znajdziemy w fasoli a inne w
piersi kurczaka! Czym charakteryzują się dane składniki , jak i ile ich jeść , przeczytacie w
punktach niżej. W naszym codziennym świecie przejście na specjalistyczną dietę wymaga
dużo trudu, przeciętna rodzina zjada 3 posiłki dziennie, co jest zdecydowanie za mało jak na
osobę ćwiczącą. Zasadą jest zjadać mniej, ale częściej (koniecznie co 3-4 godziny), aby
zapobiec katabolizmowi. Musimy zjadać wyliczone (jak to zrobić czytaj dalej) ilości wartości
odżywczych w minimum 4 posiłkach, optymalnie w 5-6 posiłkach dziennie.

 Mecze na żywo