Czym jest TRENING?

Trening kulturystyczny bądź fitness, polega na doprowadzeniu naszych mięśni do oczekiwanego przez nas stanu. Bardzo ważne jest, aby uświadamiać sobie rozwój mięśni od strony biologicznej. Osoby zainteresowane rozwojem masy mięśniowej, muszą zdawać sobie sprawę, że rozwój mięśni polega na odbudowywaniu mikro-uszkodzeń w tkance mięśniowej, które powstały wyniku naderwania ich (poprzez duże ciężary) podczas treningu. Wiedząc o tym, oczywistym staje się, iż nasze mięśnie muszą być przeciążane, musimy doprowadzić je w serii do takiego stanu, aby nie mogły wykonać już żadnej pracy. Dopiero kolejne powtórzenia umożliwi im przerwa (najczęściej wynosząca 60-120 sekund). Nie możemy przeciążyć mięśni w pierwszej serii, gdyż w ostatniej nie mielibyśmy już sił wykonać poprawnie założonej wcześniej ilości powtórzeń. Dlatego całą swoją energie powinniśmy wykorzystać w ostatniej i przedostatniej serii. Złotą zasadą na przyrosty jest łamanie granicy bólu i wytrzymałości. Kiedy nie jesteśmy skupieni wydawać nam się może że to, co zrobiliśmy jest już szczytem naszych możliwości, jednak wystarczy trochę samozaparcia, aby wykonać jeszcze jedno do dwóch powtórzeń. Te ostatnie, wyciśnięte z ostatnią kroplą potu są kluczowe w rozwoju masy mięśniowej, wtedy mięsień jest wyczerpany maksymalnie.

Osoby rzeźbiące się nie mają tego problemu, ponieważ w ich treningu liczy się przede wszystkim technika (nie używa się tu dużych ciężarów) oraz dynamika. Ponieważ dla osoby otyłej liczy się redukcja tłuszczu, trening powinien być wyczerpujący i koniecznie pod koniec treningu poświęcamy 15-30 minut na ćwiczenia areobowe (jazda na rowerku, bieganie, skakanka etc.)

 Mecze na żywo